donderdag, maart 09, 2006

Luciede droom?

Van zondag op maandag heb ik precies een soort luciede droom gehad. 't Is dat ik 'em nu nog weet, omdat meteen mijn relaas gedaan heb aan Maarten.
Ik was van een steile helling, genre Ardennen, aan het lopen. Ik ging super hard, sneller dan ge normaal zou kunnen doen, want ik was mij aan het afvragen hoe ik zou stoppen. Ik had gene schrik, het was wel erg spannend. Omdat ik zo snel liep, was ik me heel bewust van waar en hoe ik mijn voeten neerzette. Mijn voetzolen skipten enkel de grond en mijn passen werden telkens groter. Op een bepaald moment zet ik mijn linkervoet tegen de zijkant van een rots die diametraal op de helling stond. Hierdoor wordt mijn voet/been loodrecht op een rotsoppervlak geplaatst. Ik loop gewoon door. Maar ik stel me er meteen daarna vragen bij, want met die snelheid met je voet (en dus been) loodrecht ergens op terecht komen, kán niet. Ik speel de sequentie (het moment net voor, tijdens en na dat ik m'n voet tegen die rots zet) een aantal keer terug en probeer het er natuurlijker te laten uit zien. Ik probeer de pijn te voelen die ik normaal zou voelen, want zo'n kracht moet mijn bot wel versplinteren. Terwijl ik dit stukje een paar keer herbeleef, telkens een beetje anders, word ik wakker.

2 opmerkingen:

The jig is up! zei

Lucide dromers:

Wie zijn ze?

Wat doen ze?

En vooral, waarom?!

The jig is up! zei

I dreamed of you in my arms

I dreamed of you on my farm

But dreams are always wrong

I never dreamed I'lld hurt you

I never reamed I'lld loose you

In my dreams I'm always strong

-- Mercury Rev

Everytime you close your eyes

Lies, lies!

-- Arcade Fire