vrijdag, september 22, 2006

Refused are fuckin' dead

Ik weet dat ik waarschijnlijk enkel Gilles bereik, maar toch...
Refused
is een prachtgroep! Of beter was, want ze zijn in 1998 opgehouden op hun hoogtepunt. De vernieuwende kracht van deze hardcore groep is zwaar onderschat. Niet de minste kenners geven dit grif toe (zoals Eppo Janssen). In ieder geval ik heb de dvd gekocht met daarop op min of meer hun relaas. Een stuk underground muziekgeschiedenis...
Voor zij die eens willen proeven, hier een van hun beste nummers.

2 opmerkingen:

Jef Vingerhoedt zei

da's een mooi staaltje herrie

bieke zei

Ik vind dat het meevalt, alleen jammer dat ze hun stem forceren.
Mijn computer vind kan het wel appreciëren, met als gevolg dat hij niets anders meer wilde doen dan het laten horen van het lied.