dinsdag, juni 27, 2006

Terry over z'n vriend

Ik heb nog een mooie quote gelezen in de Focus Knack die ik de geïnteresseerden niet wil onthouden. Aan het woord is Terry Gilliam, fameus regisseur en oudgediende van Monty Python. Hij heeft het over zijn vriend Hunter S. Thompson, creator van de zogenaamde 'gonzo-journalistiek' en schrijver van onder andere 'Fear and Loathing in Las Vegas' en 'The Rum Diary'. Een markante anekdote, mooi wetenschappelijk weetje, typisch Gilliam.

Over drugs gesproken: was je verrast toen Hunter S. Thompson twee jaar geleden zelfmoord pleegde?
Gilliam: Nee. Hij leed veel pijn en zichzelf de hersens uit de kop knallen paste perfect in zijn filosofie. ik was trots op hem. Hunter leefde zijn principes na en bovendien had hij volgens het autopsierapport eerst zorgvuldig de lucht uit zijn geweerloop gezogen, waardoor zijn hersens niet in het rond waren gespat. Geef toe; een sympathieke geste naar de ambulanciers die het zootje mochten opruimen. (lacht)

1 opmerking:

The jig is up! zei

Heeft ie zich dan zo via de mond door de kop geschoten of snel, snel het geweer tegen z'n kop gezet? Ik veronderstel het eerste, anders lijkt me dat toch niet te lukken.

Sympathieke gozer dat wel. Al durven junkies af en toe ook wel eens lastig doen.