maandag, januari 07, 2008

Mijn lievelingskinderboek

Zo net na de lunchpauze is ongeveer alles goed om het hervatten van het werk nog wat uit te stellen. Nostalgie en literatuur zijn hier zeker voor geschikt.

Kies jouw lievelingskinderboek uit de lijst of voer een titel (en auteur) in als het niet in deze lijst zou staan.

Mijn stem gaat ofwel naar Ronja de Roversdochter ofwel naar Meester van de Zwarte Molen. Al twijfel ik of ik misschien iets van Aidan Chambers (Verleden Week bvb.) of Ed Franck (In de Greep van de Macht) moet invoeren.

Enfin, Tonke Dragt, Jan Terlouw, Thea Beckman, etc. zijn allemaal vertegenwoordigd. Laat zeker weten wat jullie uiteindelijk gestemd hebben en waarom. Als ik er uit ben zal ik het ook zeggen. Hopelijk wint het mannetje met het brilletje niet.

Spijtig dat ik het boek "Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft" nooit gelezen heb.



Anders zou dat gegarandeerd de winnaar zijn.

5 opmerkingen:

Dr. Jones zei

Wow, though call! Zeer moeilijk, op zo'n momenten lijkt het of jeugdboeken de enige boeken zijn die het waard zijn om geschreven te worden. Hier heb ik echt wel een stuk of vijf zes favorieten in staan! En toch, "Brief voor de Koning" gaat winnen.
En ik weet al wat ventje kiest, haha!
En Gilles, als het niet in een doos in de kelder verzeilt is, dan mag je het boek van de Mol van mij lenen. Het is inderdaad zeer goed!

The jig is up! zei

Allright. Als Hamlet op zijn kop gescheten was zou hij zich over al die andere dingen niet zo druk maken. "To be or not to be?" zou dan zeker niet "the question" zijn.

bieke zei

Je hebt zelfs knuffels van de mol, als ik me niet vergis... Maar mijn stem gaat toch ook naar brief voor de koning.
Al zijn er idd echt ontzettend veel goeie jeugd-, kinderboeken. Zo staat 'de verhalen van de tweelingbroers' er gek genoeg niet bij. Nochtans ook een schitterend boek. Maar ja er zijn zoveel schitterende boeken…
Nog al een geluk hangt mijn leven niet af van deze stem.

Jef Vingerhoedt zei

Het is moeilijk geweest, maar uiteindelijk heb ik (denk ik) toch maar voldaan aan Jones verwachtingen. Alle verhalen van kikker en pad. Uit een iets latere periode had ik ook graag De kleine kapitein genomineerd.

Dr. Jones zei

tough, natuurlijk. amai, ik begin te denken dat ik soms dyslexie heb ofzo