woensdag, augustus 23, 2006

Tremulous




Voor wie van tijd tot tijd eens van een goede shoot-'em-up kan genieten, is er nu Tremulous!
Gratis en voor niets, ongeveer 100 MB groot. Het is eigelijk een soort starcraft. Je hebt de Humans, spacemariniers die met allerhande geweren schieten. Ik vind het voorlopig het gemakkelijkst met deze ventjes. (Als je een ander wapen wil, moet je eerst je rifle verkopen.)
Aan de andere kant heb je de Aliens. Die kunnen morphen en dergelijke! Very cool indeed, maar moeilijker om onder de knie te krijgen.
Evolving-points en geld krijg je natuurlijk door kills te maken. Ongeveer alle handelingen worden aangegeven op het scherm, wat het dus zeer gebruiksvriendelijk maakt. De download hier en hier de beste portaalsite met extra maps en dergelijke.
Nu is het kwestie van eens een server af te spreken en samen te strijden of elkaar te bekampen.

4 opmerkingen:

Tettenman zei

haha, well done dr. Jones. Moeilijk spel inderdaad, maar als ontspanning ideaal (buiten dan goeie seks of veel eten)

Arend zei

we zullen eens zelf een server draaien, dan kunnen de mensen eens wat oefenen

Jef Vingerhoedt zei

kzal goe oefenen om door die bende nerds hier ni te worden ingeblikt.

The jig is up! zei

Van mij moet ge in ieder geval geen schrik hebben, ik ben niet van plan te oefenen. Ik kan op basis van mijn "shoot'em up"- en andersoortig "gaming"-kunde in ieder geval nooit verdacht worden van het "nerdschap".